چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم
چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

شکی نیست سخت ترین بخش یک کسب و کار اولین قسمت آن است. به دست آوردن اولین ۱۰۰ هزار تومان از کسب و کارتان سخت تر از تبدیل این ۱۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون تومان است. برای شروع یک کسب و کار موفق باید ابتدا مطمئن شوید کسب و کار شما نیازهای اساسی مردم […]

شکی نیست سخت ترین بخش یک کسب و کار اولین قسمت آن است. به دست آوردن اولین ۱۰۰ هزار تومان از کسب و کارتان سخت تر از تبدیل این ۱۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون تومان است. برای شروع یک کسب و کار موفق باید ابتدا مطمئن شوید کسب و کار شما نیازهای اساسی مردم را برطرف می کند.
دومین کار برای شروع یک کسب و کار موفق انتخاب زمینه ای از کسب و کار می باشد که در آن دانش و اطلاعات کافی دارید. مثلا اگر متوجه شدید هیچ تعمیرکار خودرویی در منطقه ی زندگی شما وجود ندارد اصلا کار عاقلانه ای نیست بدون داشتن اطلاعات در زمینه ی مکانیک تصمیم بگیرید تعمیر کار خودرو شوید!
برای یک سرمایه گذار ثروتمند این مسئله می تواند به آسانی حل شود زیرا او پول کافی برای قرارداد با یک کارشناس با تجربه را دارد، اما برای کسی که می خواهد از صفر شروع کند و پولی در دستش نیست بهتر است وارد تجارتی شود که از درک کافی در مورد آن برخوردار باشد.
سرگرمی هایتان به شما اجازه می دهند یک کسب و کار موفق از صفر شروع کنید
من از شما نمی خواهم در یک زمینه ی کاری متخصص شوید و پس از آن کسب و کارتان را شروع کنید. اما بهتر است قبل از شروع یک کار اطلاعات کافی برای شروع را در مورد آن داشته و سپس در حین کار دانش تان را افزایش دهید.
معمولا بهترین نقطه ی آغاز کسب و کار برای شما سرگرمی هایی است که در مورد آن اطلاعات زیادی دارید و زمان زیادی به آن ها می پردازید. مثلا اگر ورزش کردن را دوست دارید می توانید یک کسب و کار کوچک برای فروش مکمل ها و پروتئین های ورزشی راه بیندازید.
من دوستی دارم که به اسکیت بورد علاقه ی زیادی داشت و همه چیز در مورد آن می دانست و این سرگرمی برای او تبدیل به یک کسب و کار موفق شد. او توانست سرگرمی اش را تبدیل به نوعی تجارت کند و پس از آن در زمینه ی فروش اسکیت و قطعات یدکی به شهرت زیادی رسید.
آیا برای شروع یک کسب و کار موفق از صفر نیاز به ایده ی جدید دارم؟
من همیشه از مردم می شنوم: “من نمی توانم یک کسب و کار موفق را از ابتدا شروع کنم، زیرا هنوز ایده ی جدیدی ندارم”
درست است که ایده های جدید می توانند به کسب و کارهای موفق تبدیل شوند، اما می توانید با اجرای یک ایده ی قدیمی به روشی بهتر نیز کسب و کار موفقی داشته باشید.
فیس بوک یک ایده تجاری جدید نبود، زیرا Hi5 و myspace قبل از فیس بوک راه اندازی شده بودند، اما چون فیس بوک همان ایده قدیمی را به نحوی بهتر اجرا کرد توانست در این زمینه برنده شود.

  • نویسنده : مهدي رامتين داراي مدرك DBA (دكتراي مديريت حرفه اي كسب وكار)
  • منبع خبر : بازار کسب وکار